Tècniques socioculturals i estructures socials

1/03/2021

Aquest article tracta sobre diferents aportacions científiques de caràcter social referent a l'àmbit educatiu, sobre diferents perspectives diferents. Per un costat tenim la perspectiva reproduccionista, i per l'altre costat tenim la pedagogia crítica.

El model de la reproducció en  sociològica de l'educació, explica les claus principals per a identificar els problemes que hi ha, però no aporten solucions a aquests problemes, i la seva  anàlisis te grans limitacions.

En canvi, la perspectiva crítica, aporta solucions als problemes reals, i aporta un enfocament diferent dels problemes socials sorgits.

Si volem canvis educatius, hem de canviar a les persones, canviar la seva manera de pensar, raonar... si elaborem canvis en el sistema educatiu per arribar a aconseguir l'éxit acadèmic, sense pensar en les necessitats socials de les persones, mai  arribaran.

Autors com  Apple i Bean, expliquen que les escoles, promouen més la competitivitat que la cooperació. Només cal fer memòria i recordar als alumnes que teníem a la nostra classe que lluitaven per treure la millor nota sense treballar en equip; més semblant a una selva que a una aula.


Comentarios